Form 11

 Form 11

25.04.2022

Formal letter

Use the information from hte box on page 128 and Ex 3, 6 p129 and write the formal letter. Don't forget to give some information about yourself and write why you want to enrol on this very course.





18.04.2022

1. Ex 7-8 p.125  Copy the prepositions

to graduate from - закончить (университет, школу - to finish school)
in the exam
do research into smth - проводить исследования в сфере
to succeed in - преуспеть в
to carry 
off - успешно выполнить, справиться; выиграть
on - продолжать
out - выполнять
throught - завершить дело, довести до конца

2. Ex 6 p. 189


11.04.2022

1. Copy the words, do Ex 3 p 122







2.  https://edu.skysmart.ru/student/hobuvuzife  (25 минут на выполнение)

3. Ex 5 p 123 read and translate the dialogue, fill in the gaps then listen and check

https://drive.google.com/file/d/12qidjQU3z-N8_cKjLPz1vyuEFCZeC9-k/view?usp=sharing

4. Make up your own dialogue in pairs, be ready to answer on Thursday ( не читать) Уч 6 з 123

5. Подготовить слова с 120-122 наизусть к зачету

HW 07/04/2022



04.04.2022

1. Write into your vocabularies and remember the following words:

 ( в четверг проверю😈)

- to banish sels-doubt - изгонять, выгонять сомнения в себе
- be capable of - быть в состоянии
- first attempt at business ended up failure - первая попытка в бизнесе закончилась провалом
- desperately - отчаянно
- to defeat - побеждать, a defeat - поражение
- initially - первоначально
- insurmountable - непреодолимый
- to reach goal - достичь цели
- to long to - страстно желать
- obstacle - помеха, преграда
- to overcome - преодолевать
- failure - провал, неудача
- perseverance - настойчивость
- to reject - отвергать
- to come up against - сталкиваться с
- perspiration - выделение пота
- to end in - оканчиваться
- to run for - баллотироваться
- incredible - невероятный
- make dreams to come true -  осуществление мечты
-to achieve dreams - достигать мечты
- in the hope that - в надежде, что
- to pin one's hope - возлагать надежды на кого-либо
- to have high hopes of - возлагать большие надежды на
- to dash one's hopes - разбить чьи-либо мечты
- to get one's hopes up - подбадривать
- to give up hope - потерять надежду

2. SB p. 121 - read and translate the text. Don't forget to fill in the missing words.

3. SB p. 120 ex. 3,4,5 - fill in the gaps.



14.03.2022

Прошу всех пройти короткий опрос по результатам проекта Твой бюджет. Займет максимум 1 минуту:))

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfDQbGJnaQvON4NbwBmoSEJbz3M6bNGtQUD7KUip7S6vPbHFg/viewform

1. SB p. 107 ex. 10 - write into your copybook phrasal verbs (talk) and do the excercise.


2. SB p. 107 ex. 11 - write dependent prepositions and remember them.

1) To insist on - настаивать на
2) To complain to smb - жаловаться кому-то

                        of smth - жаловаться на

                        about smth - жаловаться на
3) To assure smb of - заверить в чем-то
4) To apologise to smb - извиниться перед кем-то

                       for smth - извиниться за что-то

2. SB p. 110 ex. 2a - read and translate the model essay.

3. SB p. 111 ex. 3,4 - copy into your copybook and complete the table from information in the essay.

4. SB p. 111 ex. 4 -  translate the linking words and phrases.


28.02.2022

Все выполнить в тетрадях. Желающие исправить единицы за прошлое задание дистанта, могут принести его в четверг, тоже выполненное в тетрадях

Test 1. The Numerals. Выберите правильную форму числительного.

1. He is (9) years old.

a) nine b) ninth

2. He was in the (1) class.

a) one b) first

3. My mother is (34) years old.

a) thirty-four b) thirty fourth

4. She has (5) English books.

a) five b) fifth

5. They live on the (2) floor.

a) two b) second

6. Shе is (18) years old.

a) eighteen b) eighteenth

7. The (3) book is hers.

a) three b) third

8. There are (67) sentences in the text.

a) sixty-seven b) sixty-seventh

9. It costs ($21).

a) twenty-one dollars b) twenty-first dollars

10. The (6) door is ours.

a) six b) sixth

11 (2) students are absent.

a) two b) second

12.Today is the (27) of August.

a) twenty-seven b) twenty-seventh

13. (57) students are present.

a) fifty-seven b) fifty-seventh

14. She buys (3) books a month.

a) three b) third

Test 2. Comparisons. Выберите правильную форму прилагательного в скобках (правило в задании дистанта за прошлый понедельник).

1. She speaks in (loud) voice than the last time.

a) a loud b) a louder c) the loudest

2. A whale is (long) than a dolphin.

a) long b) longer c) the longest

3. Is it (cheap) to go there by car or by train?

a) cheap b) cheaper c) the cheapest

4. Do you know that the Dead Sea is (salty) sea.

a) a salty b) a saltier c) the saltiest

5. This is (great) problem she has ever had.

a) a great b) a greater c) the greatest

6.Which is (little): five, fifteen or fifty?

a) little b) less c) the least

7. Susan is (wonderful) person in the whole band (оркестр).

a) a wonderful b) a more wonderful c) the most wonderful

8. He has (difficult) job of all.

a) a difficult b) a more difficult c) the most difficult

9. I think dogs are (intelligent) than cats.

a) intelligent b) more intelligent c) the most intelligent

10. Don't talk about them. Let's talk about something (interesting).

a) an interesting b) more interesting c) the most interesting

11. Which instrument makes (beautiful) music in the world?

a) a beautiful b) more beautiful c) the most beautiful

12. This room is not so (comfortable) as that one on the first floor

a) comfortable b) more comfortable c) the most comfortable

13. Happiness is (important) than money.

a) important b) more important c) the most important

14. This coat is (expensive) of all.

a) an expensive b) a less expensive c) the least expensive

Test 3. Pronouns. Вставьте вместо пропусков необходимые местоимения (правило в дистанте за 04.02).

1. A: Have you met your new neighbors yet?

B: No. I've seen _____ children in the garden, though.

a) they b) their c) them

2. A: What's wrong with Rosie?

B: Oh, she's been having problems with _____ back recently.

a) she b) her c) hers

3. A: I like her shirt. It's like Sandra's.

B: Actually, it is _____ . I borrowed it from her yesterday.

a) my b) mine

4. A: Did you buy that bag for your sister?

B: No, I bought it for _____ .

a) myself b) himself c) herself

5. A: Did Susan paint that picture for Lee?

B: No, she painted it for _____ .

a) myself b) himself c) herself

6. A: Did Mum and Dad book these tickets for us?

B: No, they took them for _____ .

a) ourselves b) themselves c) yourselves

7. A: Did you help Lucy and Greg to finish their homework?

B: No. They finished it ____ .

a) himself b) ourselves c) themselves d) each other e) one another

8. A: Charles and Bill are always fighting.

B: I don't think they like _____ .

a) himself b) ourselves c) themselves d) herself e) each other

9. A: Sam is pleased to see Alan, isn't he?

B: Yes. They don't see _____ very often.

a) herself b) themselves c) each other d) ourselves e) himself

10. A: Why didn't you go to the party?

B: Because _____ of my friends was invited.

a) both b) none c) either

11. A: Have you got any brothers?

B: I’ve got two. _____ of them are older than me.

a) Both b) Either c) All

12. A: Mum, did you make a chocolate cake today?

B: Well, I made two cakes, but _____ of them was chocolate.

a) both b) either c) neither

Тест 4. Страдательный залог (The Passive Voice) 

Present Simple am\is\are + V3  Past Simple was\were +V3  Future Simple will be +V3

by - кем, with - instrument, ingredient, material

1. People use a lot of paper and only a small part of it _____ .

a) recycles

b) is recycling

c) is recycled

d) be recycled

2. The program of the conference can't _____ , I'm afraid.

a) change

b) be changed

c) be changing

d) be a change

3. It _____ that the children should stay at home.

a) decided

b) was decided

c) was deciding

d) was decision

4. After the accident several people _____ help.

a) needed

b) were needing

c) were needed

d) were being needed

5. The information isn't reliable; it must _____ once more.

a) checked

b) be checking

c) be checked

d) have been checked

6. The children ____________ Italian by their mother.

a) taught

b) were taught

c) are been taught

7. This problem __________ at the conference.

a) discuss

b) will discuss

c) will be discussed

8. The thieves _____________ the jewelry from the safe yesterday.

a) stole

b) were stolen

c) have been stolen

Test 5. Infinitive или Gerund.

1. Although I was in a hurry, I stopped (to talk) to him.

a) to talk

b) talking

c) to be talking

2. I really must stop (to smoke) .

a) to smoke

b) smoking

c) to be smoking

3. Would you mind (to close) the front door?

a) to close

b) closing

c) to be closing

4. You should remember (to phone) him. He'll be at home.

a) to phone

b) phoning

c) to be phoning

5. Do you enjoy (to teach) ?

a) to teach

b) teaching

c) to be teaching

6. Why have you stopped? Go on (to read) .

a) to read

b) reading

c) to be reading

7. My elder brother went to college, and I hope (to go) there too.

a) to go

b) going

8. My car needs a service badly, and Tom offered (to help) me with it.

a) to help

b) helping

c) to be helping

9. Avoid (to overeat) and you'll feel better soon.

a) to overeat

b) overeating

c) to be overeating

10. I can't help (to think) about that awful accident.

a) to think

b) thinking

c) to be thinking


Test 6. Modal Verbs.

1. No, this isn't Mr. Thompson's office. You _____ have dialed the wrong number.

a) can

b) must

c) may

d) should

2. You _____ be more careful next time. That's my advice.

a) can

b) may

c) should

d) need

3. I don't believe you! Our team _____ have lost the game.

a) can't

b) needn't

c) mustn't

d) shouldn't

4. I _____ go now, or I'll miss my bus.

a) can

b) must

c) need

d) ought

5. _____ I help you?

a) Can

b) Must

c) Should

6. If you travel to Moravia you _____ have a visa.

a) can

b) must

c) should

7. Passengers _____ not smoke in the toilets.

a) can

b) must

c) should

8. I think you _____ eat less and take more exercise.

a) can

b) must

c) should

9. You _____ drive on the left in Britain.

a) have to

b) may

Test 7. Such and so.



  1. This book is..................... famous that nearly everyone has read it.

a) very

b) quite

c) so

d) such

  1. The phone is .................... for her to buy. She doesn't have enough money.

a) expensive enough

b) too expensive

c) so expensive

d) such an expensive

  1. I wanted to buy a new phone but it was.................. expensive for me to buy.

a) to

b) too

c) two

d) tow

  1. Ola is ................. to pass the exam easily.

a) so intelligent

b) intelligent enough

c) enough intelligent

d) too intelligent

  1. It is .................... big car that all the family can travel in it.

a) so

b) such

c) enough

d) such a

  1. Ahmed thinks that it is .................... hot to play tennis in the park today.

a) so

b) such

c) enough

d) too

  1. She is such ............. tennis player that she wins all her matches.

a) a good

b) good

c) well

d) badly

  1. I’m not …............. to reach the shelf.

a) too

b) so

c) enough tall

d) tall enough

  1. My sister is .................... to go to school. She is only two.

a) so old

b) too old

c) not old enough

d) such old

Test 8 Tenses 




21.02.2022

ПРОШУ ОЗНАКОМИТЬСЯ СО СВОИМИ ЧУДНЫМИ ОТМЕТКАМИ ЗА ВПР (выставила на 21.02). ЕСЛИ К РЕЗУЛЬТАТАМ ЗА ТЕСТ ДОБАВИТЬ РЕЗУЛЬТАТЫ УСТНОГО ОТВЕТА, ПЕЧАЛЬ ОВЛАДЕВАЕТ:( ВПР ПРОВЕРЯЕТ ВАШИ БАЗОВЫЕ ЗНАНИЯ, ОТМЕТКА ЗА ПОЛУГОДИЕ НЕ ДОЛЖНА БЫТЬ ВЫШЕ ИЛИ НИЖУ ОТМЕТКИ ЗА ВПР. ПРОШУ СДЕЛАТЬ ВЫВОДЫ

Система оценивания отдельных заданий и работы в целом

Всероссийская проверочная работа состоит из 6 заданий. Ответом к каждому из заданий 1, 2, 4 является цифра или последовательность цифр. Ответом к каждому из вопросов в задании 3 является грамматическая форма, состоящая из одного или нескольких слов.

Каждое из заданий 1, 2, 4 считается выполненным верно, если правильно указана последовательность цифр. Каждое правильно установленное соответствие оценивается 1 баллом.

Каждый из пропусков в задании 3 считается заполненным верно, если правильно указана грамматическая форма, состоящая из одного или нескольких слов. Если грамматическая форма содержит орфографическую ошибку, ответ на задание 3 считается неверным. При этом в ВПР по английскому языку допускается использование орфографической нормы американского варианта английского языка и слитное написание составных (аналитических) грамматических форм. В ВПР по французскому языку допускается отсутствие диакритических знаков (accent aigu, accent grave, accent circonflexe, tréma, cédille) и слитное написание составных (аналитических) грамматических форм. В ВПР по немецкому языку допускается отсутствие диакритического знака (умлаут).

Задания 5–6 по устной речи оцениваются в зависимости от полноты и правильности ответа в соответствии с критериями оценивания.

Полученные выпускниками баллы за выполнение всех заданий суммируются. Суммарный балл выпускника переводится в отметку по пятибалльной шкале с учётом рекомендуемых шкал перевода:

«2» — 0-10
«3» — 11-17
«4» — 18-24
«5» — 25-32.



Grammar revision for ВПР

 Passive simple Present: am\is\are + V3 Past: was\were + V3 Future: will be+V3

by - кем-то, with - чем-то




Participle 1 and Participle 2


Degrees of comparison



Skysmart ( Степени сравнения прилагательных)  https://edu.skysmart.ru/student/sasofofane


17.02.2022



14.02.2022

HAPPY ST VALENTINE'S DAY 💞

1. SB p. 102 ex. 1 - fill in the gaps.

2. Write the following words into your copybook and remember them:

to gaze up into - вглядываться в 
grain - крупинка
be convinced - быть убежденным
be determined to establish contact - быть намеренным установить контакт
to hunt for- искать, охотиться за
extraterrestrial - внеземной
to sweep the skies - изучать небо через телескоп
beam - луч, светить
intentionally - преднамеренно
military broadcast- военная радиосвязь
escape into- исчезнуть в
advanced - продвинутый
discouraging - обескураживающий
satellite - спутник
to sit around - бездельничать
reply - ответ
to comb - тщательно проверять
to tune in - настраиваться на радио волну
all the same - без разницы
to abduct - похищать
to confine - ограничивать
at some point - в какой-то определенный момент
screensaver - экранная заставка
to face the fact - смотреть фактам в лицо
to point out - обращать внимание
shred - клочок
convincing evidence - убедительное свидетельство, доказательство
flash - вспышка
advanced - продвинутый
hypothesis - гипотеза

3. SB p. 102-103 - read and translate the text.

4. SB p. 102 ex. 3 - fill in the gaps in the text.

5. SB p. 102 ex. 4

11.02.2022

skysmart ( 30 минут) https://edu.skysmart.ru/student/kabohavimi

10.02.2022

1. ZOOM отменяется! До конца дня сегодня жду видеозапись ответа описания своей картинки ( лучше с закрытыми глазами 😎)! Прислать в вк

2. Тест на местоимения https://www.classtime.com/code/YZ7G8E

07/02/2022

1. Zoom Мариянна Воробьёва приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.


Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Мариянна Воробьёва

Время: 7 февр. 2022 11:00 AM Москва


Подключиться к конференции Zoom

https://us04web.zoom.us/j/79477004630?pwd=pFNN3XOZuGJuW_1-PJF5WTtTfONy45.1


Идентификатор конференции: 794 7700 4630

Код доступа: SfU31c


2. Skysmart ( время на выполнение 30 минут)  https://edu.skysmart.ru/student/hedulemuka

3. В четверг спрашиваю ваше описание картинок наизусть в zoom

04.02.2022

Study the rules ( из ВПР) and do the exercises  in exercise books (in writing).












31.01.2022

1.  Study the table 'MODALS', copy into your vocabularies with the translation


2. Prepare to talk about one of these pictures


3. Skysmart ВПР (30 минут)   https://edu.skysmart.ru/student/runatisiri



27.01.2022- 28.01.2022

Ссылку прошлого урока на интерактивную тетрадь обновила, нужно выполнить тем, кто не сделал в понедельник! "ВПР близко......" :)

1.  SB Ex 1 p 86  Copy the words into your vocabularies with the translation
Problems in the neighbourhoods
rubbish on the streets
lack of parks/trees - нехватка
heavy traffic on the roads - большое движение транспорта
stray animals = homeless animals
streert hawkers [hokes] - уличный продавец
overcrowded public transport - переполненный общественный транспорт
smells and noise
graff'iti
beggars - попрошайки
dog/bird mess - помёт
cars/motorbikes parked on the pavements - машины на 
тротуарах
2. Ex 3 p 86  Write out the idioms with the translation
3. Ex 5ab p 87
Read the dialogue, copy the words with the translation, answer the questions
stink- вонять
put up with -  мириться с
straight into - прямо в
appreciate - ценить
offensive- оскорбительный
annoying - раздражающий
It drives me crazy - сводит меня с ума
That's a fair point - в этом есть смысл
4. Ex 4 p 86
Read the expressions from the box and the situations in Ex 4b

Use the expressions from ex 4 and 5 to make up your own dialogue in pairs how 2 neighbours complain about something. Thare must be at least 2 complaints about 2 problems! Record your (better video) dialogue and send in VK till Friday evening. Marks will be on Saturday.

5. Skysmart ( время выполнения - 30 минут)

24.01.2022

1 Наизусть слова к зачёту

3 Skysmart https://edu.skysmart.ru/student/papihahohi



17.01.2022

5a READING

Read the test, write out the words with the translation p 84-85

sleep rough
grubby
huddle
relactant
foster home
couch
to run out of money
shiver with cold
sort of
go back and forth
odd nights
squat
abandoned houses
disuses warehouses
cramped
drug addicts
filthy
traffic fumes
choke
defening
watsoever
barely
make ends meet
take pity on
toss
posh
dignity
what th efuture hoplds
vicious circle
lose confidence and self-esteem

Ex 3 p 84

10.01.2022

 WRITING

1. SB p. 72 ex. 3 a,b - read, translate the text and answer the questions.

2. SB p.73 ex. 6 a,b - write the answers into your copybook.

3. SB p.73 ex. 4a - translate the linking/sequence words and write them into your copybook.

4. SB p. 73 ex. 4b - List the event in the correct order, add some linking words from ex. 4a

5. SB p 74 ex.8 ab - translate the unknown words and copy the table into your vocabularies

6. SB p 75 ex.12

 

 

27.12.2021

 Смотреть на английском с русскими субтитрами

https://engvideo.pro/ru/films/the-grinch-2018/#

20.12.2021

 

 1. Do the exersises

https://edu.skysmart.ru/student/bekevolali

2. Do the test (записать свою фамилию, сделать до 18.00 21.12.2021, после18.00 выставляю полугодовые отметки с учетом этих)

https://www.classtime.com/student/login/M37GZE 

 

06.12.2021

Наизусть шаблон описания картинки ( в четверг пишем пробный впр и устно описываем картинку на отметку)

 Описание картинки/фотографии

 1. Вступление

 Начинаем всегда с технической фразы - I have chosen the first photo. / I have chosen photo number one, чтобы уточнить какую фотографию вы собираетесь описывать. (Начинать с этой фразы лучше всего. У вас появляются лишние три секунды, а экзаменатору сразу становится понятно, что вы будете описывать.)

Добавляем..

 -Please, have a look at this photo.

-As you know, I took up photography last year. I have taken a lot of photos and here is one of them.

 2. Где и когда сделана фотография.

 - I took this photo when we were doing something last winter/two years ago.

That is how we usually do something during the winter/summer time so I have at least a dozen other similar photos.

 -  The photo was taken by my mother/father/friend.

-   At that time I was doing something in …

-    I took it last when I was doing something

 3. Кто/что на фотографии. В описании ТОЛЬКО настоящее время!!!

 In the foreground you can see … She is/He is/They are

She/he is dressed casually. She/he is wearing

She/he looks happy/sad/tired/interested…

 

In the foreground you can see

In the background there are

On the left/right of the photo there is/are

You can also seein the photo.

 4. Что происходит на фотографии. В описании ТОЛЬКО настоящее время!!!

 - We/he/she/they are/is doing something. (Present Continuous)

-My sister/brother/parents is/are doing something/smiling at the camera/walking towards me.

-We are having fun/enjoying ourselves.

 5. Почему ты хранишь это фото в альбоме.

 -The reason (why) I keep this photo is because I really love my family and I adore such evenings.

- The reason why I keep this photo is because I wanted to remember this wonderful moment forever.

- Another reason for keeping the photo is the opportunity of recollecting those memories any time I need it.

- This photo reminds me of the great time that we had that time.

- My sister/brother is studying in Moscow now and I don’t see her/him very often so I look at this photo when I miss her/him.

- I keep the photo in my album because I want to use it later in my portfolio/to show it to my friends.

- I keep this photo because I like taking pictures and I have the best photos in my album.

 6. Почему ты решил показать фото другу.

 - I wanted to share this picture with you because as far as I know you are going to have some family weekend soon, so I would like to remind you how important and pleasant it is to keep such sweet memories.

- I decided to show you this photo as I know you always like to look through my holiday pictures.

- I wanted to show it to you because I would like to share the wonderful memories of the trip/holidays with you.

- because you have never seen my family/sister/brother and it can help you understand what she/he/they is/are like. Do we look alike? I think we do.

- because this is one of my best photos.

 7. Заключение

 - Thats all from me for now. Thank you for listening.

- That is all I wanted to say. (Не забудьте про эту фразу, используя её, вы показываете экзаменатору, что ваш монолог окончен).

 Шаблон с переводом и пример описания картинки

https://docs.google.com/document/d/1iTerkEnMFEtcC1x7vzx2DEeHZ6jvo_Mt/edit?usp=sharing&ouid=112116578435925739174&rtpof=true&sd=true


https://docs.google.com/document/d/1-2zVr8bRNy2yp6kwYeWBI_IN_9cJbytL/edit?usp=sharing&ouid=112116578435925739174&rtpof=true&sd=true


 

 29.11.2021

 1.  SB p 54 Table.  Translate and learn the expressions

2. Read the essay in Ex 3 p 54, put the paragraphs into the correct order

3. Write in your copybook 2-3 arguments "for" and "against" for the following statements:

A. «Raising a child used to be considered the most important function of a family. However, nowadays many people believe having a child is not necessary»

B. «Some people think it is a good thing to live in a modern city. Others believe country life is much better»

C. «It is believed that dieting is good for our health. However, there is evidence that it is harmful and can do more harm than good»

 Example

 

 22.11.2021

 The Gerund - отглагольное существительное, отвечает на вопрос ЧТО?

 Употребление герундия:


The Infinitive – это неопределенная форма глагола, которая отвечает на вопросы «Что делать? Что сделать?». Инфинитив бывает с частицей to (to- infinitive) и без частицы to (bare infinitive), его еще называют "голый инфинитив"

 Употребление инфинитива с частицей to

Употребление инфинитива без to
 
Глаголы, с которыми употребляем герундий или инфинитив без разницы

Глаголы, после которых герундий и инфинитив имеют разные значения


SB ex 1-5 p 50-51

SB ex 6-7 p 51 (фразеологический глагол и предлоги записать в словари)

Keep 
up with - успевать, справляться
back - скрывать
on - продолжать
down - подавлять
away - держаться подальше
requirements for - требования к
to charge smb with - осудить  за
trick into - хитростью заставлять что-то делать
be against the law - быть противозаконным
be responsible for - быть ответственным за

 15.11.2021

1. Наизусть слова с 46-47 к диктанту

2. Skysmart https://edu.skysmart.ru/student/task/hopulotobi/start

 

 08.11.2021

1. 3A SB Ex 1-2 p 46 (Read and translate unknown words, be ready to retell the texts)

2. Copy the words into your vocabularies 

 1) court — суд, to take sb to court - представить кого-либо перед судом, judge - судья, to convict - выносить приговор, осуждать, guilty — виновный, to find sb guilty - признать кого-либо виновным, to confess - сознаваться, признаваться, to break the law - нарушать закон, sentence - приговор, судебное решение, offence — нарушение.

2) crime — преступление, burglary - кража со взломом, to burgle - красть со взломом, pickpocket — вор-карманник, to shoplift - оровать товары из магазинов, theft - кража, воровство, trick - хитрость, обман, mugging - уличное ограбление, to rob - грабить, воровать, scam — афера, to break into — вламываться, to kidnap - похищать.

3) evidence - доказательство, улика, give evidence in court - давать показания в суде,  to investigate — расследовать, to chase — преследовать, witness — свидетель, to catch sb red-handed - поймать с поличным, suspect - подозреваемый to announce - объявлять, анонсировать.

4) fraudster - мошенник, аферист, fraud - обман, мошеничество, fraud victim - жертва мошенничества , culprit - преступник, виновник.

5) to distract - отвлекать, уводить в сторону, to take sb for a ride - обманывать, провести, пошутить, to deceive - обманывать, сбивать с толку, means — средства,способ.

6) gullible — наивный, shaken up - взволнованный, потрясенный, to fall for sth - попасться на удочку, обмануться.

7) to grab - схватить, хватать, bruised - побитый, в кровопотёках, to threaten — угрожать, to come out of nowhere - появиться неоткуда, by force — силой, out of the blue - ни с того, ни с сего, неожиданно, to confess to - признаться в , two-year prison sentance - приговор на 2 года тюремного заключения.

8) reach for - добраться до, use any means - использовать любые средства, distract - отвлекать

8) fee — плата, fine — штраф

3. SB Ex 3 p.46 


 

 19.10.2021

FILM

http://lelang.ru/english/films/dom-strannyh-detej-miss-peregrin-na-anglijskom-yazyke-s-subtitrami/

22.10.2021

 Gateshead Hall by Jane Eyre

 

This Hall is where Jane spends a majority of her childhood under the care of the Reeds, and is almost a prison to the young Jane Eyre. It is a wealthy house hold with extravagent looks, however, this lifestyle doesn't extend to Jane Eyre herself as she comes under the physical and emotional abuse laid on her by her Uncle and Aunt. This abuse extends so far as to lock Jane in the 'Red Room', where she is isolated and forced to reflect on herself and her situation for hours on end. While at Gateshead, Jane often describes the rain and wind in terms of her own emotions, showing a mature awareness of her situation and how it impacts her.  

Like the other locations within the story, Gateshead is believed to have been inspired by a real life location. The inspiration for Gateshead is rumored to have been Stone Gapp Hall, in North Yorkshire. Gateshead was located 50 miles from Lowood and roughly 100 miles from Thornfield, which may have put it, historically, somewhere in the south part of Cumbria. 

 1. SB p 34 Read the text, Do Ex 2,3,4 (Copy the words from Ex 3 and 4 into your vocabularies with the translation)

2. Watch the 1st episode https://www.youtube.com/watch?v=NARwoCueNqc

3.Describe the example of peer pressure in this story:
- What did John do to put Jane down?
- Why was Jane so miserable? 
Write the answers into your copybook.
 

 

11/10/2021

1. Ex 8,9 p 33 Copy into the vocabulary with the translation
 
2.WRITING SKILLS
Ex 1 p 36 (the difference between informal and semi-formal styles)
Ex2,3  p36
Ex 4 p36 + copy the words:
I'd drop you a line - я написал тебе
If you ask me - если ты меня спросишь, по моему мнению
to bunk off school - сваливать со школы
see my faults - видят мои недостатки
be dissatisfed with -  быть недовольным
Ex 6,7 p 37
Ex 10 p 38 Study the examples, copy the underlined expressions into your vocabularies


 

 

 

 

 

 

 

04/10/2021

 1. Copy the words into your vocabulary

match/fit/suit -  подходить по цвету\по размеру\идти
to come over - охватить
to tell a lie -  солгать
influence on - влияние на
miss lessond
to make somebody do smth - заставлять
committe a crime - совершить преступление
to pick on smb - издеваться над
regret - сожалеть
feel guilty - чувствовать вину
To hang out - тусовать
rough crowd - плохая компания
persuade - убеждать
resist - сопротивляться
give in - сдаваться
influence - влиять
discourage -отговаривать
dissuade - разубеждатьое дело
to bump into - врезатья
the odd one out - белая ворона
It's not a big deal - нечего переживать, не такое и важное дело
It's your loss - твоя потеря, тебе же хуже
suit your self - поступай, как хочешь

2. Ex 2ab p30, Ex 5,6 p31
3. Ex 4 p 30
 
- a hundred and on reason - тысяча причин

- in two minds - колебаться

- one in a million - один на миллион

- at sixes and sevens - в растерянности

- six of one and half a dozen of other - друг друга стоить

4. CLAUSES ПРИДАТОЧНЫЕ ПРЕДЛОЖЕНИЯ
 
GR5-GR6 + прекрасное видео у Ксении Артемовны в блоге:)
Краткое содержание для ленивцев:
 
RELATIVE CLAUSES- ОТНОСИТЕЛЬНЫЕ ПРЕДЛОЖЕНИЯ (КОТОРЫЙ)


CLAUSES OF RURPOSE - ПРИДАТОЧНЫЕ ЦЕЛИ (ЧТОБЫ)
 

CLAUSES OF REASON - ПРИДАТОЧНЫЕ ПРИЧИНЫ (ПОТОМУ ЧТО, ИЗ-ЗА)
 

 
 
CLAUSES OF RESULT - ПРИДАТОЧНЫЕ СЛЕДСТВИЯ (В РЕЗУЛЬТАТЕ, ТАКОЙ... ЧТО)
 

 5. SB Ex 2b p32, Ex4a p32, Ex7b p33

06.09.2021

1. Skysmart https://edu.skysmart.ru/student/task/karehuluga/start
2. Сочинение письменно в тонких тетрадях (SB Ex 7 p.11 - Plan, min 10 new expressions must be included, at least 1 page!) 
3. Learn the new vocabulary for the dictation on Thursday

 13.09.2021

1. SB p. 22 Read the text, copy the words into your vocabularies

insueance - страхование
head of the household - глава хозяйства
to run the household - вести хозяйство
servants - слуги
butler - дворецкий
to carry household chores -выполнять домашние обязанности
instead - вместо
coal mines - угольные шахт
cheemny sweeps - трубочисты
fairgrounds -ярмарочные площади

2. Retelling of the text: 10 sentences (устный пересказ обоих текстов, по 5 предложений на каждый - всего 10 предложений)

 20.09.2021

1. Ex 3a p18, Ex 4ab p19 (+записать в словарь с переводом)
2.  Ex 6 p 16 (+записать перевод прилагательных)
Устно выучить все эти прилагательные для описание внешности и характера!!!
3. Ex 4 p 168

 27.09.2021

 

1. Read the text SB p 28 Ex 2, Copy the words into your vocabularies!!!!

 1) above all - сверх того

2)  the adrenaline is released into our bloodstream - адреналин выбрасывается в наш кровоток

3)  attitude - позиция; отношение

4)  basically, in a nutshell - по сути

5)  breathing becomes shallow - дыхание становится поверхностным

6)  dumb - тупой, глупый

7) essential - важный, существенный

8) forgetfulness - забывчивость

9)  grin and bear it - смириться, скрывать под улыбкой свои переживания

10)  I am pulling my hair out - Я из кожи вон лезу (схожу с ума)

11)  in order of priority - в порядке очередности (приоритета)

12) in the long term - в долгосрочной перспективе

13) in the run-up to exams - в подготовке к экзаменам ( в преддверии)

14) it can put too much strain on your heart - это может дать слишком большое напряжение на сердце

15) it keeps you on your toes - это держит тебя в тонусе(не даёт расслабиться)

16) keep things in perspective -трезво оценивать вещи (не придавать слишком большого значения)

17) last but not least - последнее, но не менее важное

18) the lowdown on stress - вся правда о стрессе (важная информация о стрессе)

19) low self-esteem - низкая самооценка

20) nutritious - питательный

21) overwhelmed - подавленный, сокрушённый

22) physical symptoms - физические симптомы 

23) the pressure mounts - давление растёт

 2. You can use Quizlet to learn these words

https://quizlet.com/ru/327325760/stress-spotlight-11-2a-flash-cards/

3. SB EX 3,5,6,7 p 29

 

                                                                        

07.09.2020

1 Self-check Ex 9 p13 (copy the idioms into your vocabulary the the translation)

1 sea eye to eye - 

2 he is like a bear with a sore head -

3 to give smb a cold shoulder -

4 to be tha pain in the neck -

5 Get off my back -

6 to get on smb's nerves  -

2 Ex 10 p13

1 supportive - поддерживающий

2 caring - заботливый, careful - внимательный

3 be respected - быть уважаемым

4 well-meaning

2 Ex 11 p13 Write an essay according to the plan in the exercise (about 1 page), use as many new words as possible. Hand in on Thursday


14.09.2020

1. SB Ex 8,9,10 p.15,  WB Ex 7-8 p7

2. WB EX 4-6 p7 + (доделать РТ Упр 1-3 с 6)


21.09.2020

Louisa May Alcott was an American novelist, short story writer and poet best known as the author of the novel "Little Woman". Now it is also a film. For further information you can look up on page 16-17 in your Student's Book.

Your task is to watch the film "Little women" and to describe (oraly, but notes can be made) one sister you like most: appearance and character qualities. Use the words on page 12 (Student's Book).  

Link to the film


Homework for Thursday: SB p. 20 ex. 7,8 ( Chose A,B,C or D and write your letter to a friend).

28.09.2020

1. SB Read and translate both parts of the text p 28-29. Write out all words in bold into your vocabularies.

2. Ex 2ab p.28

3 Ex 5a p 29 + copy the words into your vocabularies

pay for - платить за

spend (spent-spent) on - тратить на

waste - тратить (в пустую)

cost  (cost-cost) - стоить

lend to - одалживать (кому-то)

borrow from - одалживать (у кого-то)

save - сберегать, копить

earn - зарабатывать (earnings -заработки)

4. WB Ex 1-4 p 12


05.10.2020
1. SB Ex 1 p 30 Make a table in your vocabularies:

do

play

go

gardening

football

fishing

 

 

 

 

 

 


2. Ex 2 p 30 Write the translation of these adjectives into your vocabularies
3. Ex 6 p 30 Translate the idioms
4. Ex 4 p 30 Complete the dialogue and translate the unknown words.
5. Learn the words form the text on p 28-29 for the credit
6. Prepare the retelling of  part1 of the text on page 28 + add information about yourself (what shopping you prefer, how you get money, are you a big spender or a saver), make use of the phrases from part 2 of the text p.29

12.10.2020
1. Study the rule "Gerund/Infinitive" GR3-GR5, copy it into your vocabularies (записанным правилом можно будет пользоваться на проверочной и контрольной)

2.  Complete the exercises here https://edu.skysmart.ru/student/folugotogo
(упражнения доступны до 16.00 ежедневно, позже нужно оформлять подписку)

19.10.2020
1. Study and copy into your vocabularies
Phrasal verbs
TAKE 
in - ушивать
off - снимать (одежду)
out - пригласить за свой счет
over - принимать должность от другого, получить контроль над
up- приступить, взяться
after - быть похожим на
be good/bad/brilliant/terrible at - быть хорошим/плохим/блестящим/ужасным в
be interested in - интересоваться
be keen on/be fond of - любить что-то делать
be proud of - гордиться
Words often confused
to charge- брать плату
to owe- быть должным
to exchange- обменивать (валюту)
to change- менять
to be broke- быть на мели
to be in debt [det] - в долгах
wages (всегда мн.число)- заработная плата за день/неделю
salary -заработная плата в месяц
to lend- одалживать кому-то
to borrow from - одалживать у
to spend (on)- тратить
to save - экономить, копить
to waste- тратить в пустую
to win - выиграть
to earn - заработать
2. Self-check  Ex 6-8 p 33



3. Ex 1ab p 158 Student's book
4. Do 3 exercises in skysmart (бесплатно без подписки до 16.00)

09.11.2020
1. Progress Check p 44
2. Revise The vocabulary from the text p 28-29, Ex 5 p29, Ex 1,2 p30, Ex 6-8p33+ Infinitive/Gerund for the Module test

15.11.2020
1 Check WB p20 Selfcheck

Ex. 1
Type of school: boarding, single-sex, co-educational, specialist, private, state.
School subjects: maths, art, science.
People in school: teachers, students.
School facilities: library, science labs.
Extra curricular activities: drama, sports, photography.
Ex. 3
1. I am a student at the local university.
2. Do you have to wear a uniform to school?
3. He has a first class honors degree from Oxford University.
4. I'll see you in class later on!
Ex. 4
1 d (attend classes)
2 c (make the rules)
3 e (do homework)
4 b (sit exams )
5 a (wear a uniform)
The phrases in the text:
1 - attend classes, 2 - sit exams, 3 - do homework, 4 - wear a uniform, 5 makes the rules.
Ex. 5
1 get into
2 studying
3 graduate
4 fail
5 enrol

2 Get ready for the speaking about our school (make use of the text p 47, Ex 1p46)
Plan:
1) Type
2) Time it starts and finishes
3) How you get to school
4) Facilities and equipment
5) Selection of subjects
6) Extra-curricular activities
7)School rules
8) School traditions
9) What would you like to change

23.11.2020

1 Self-check Ex.4 p 49
1) follow in one\s footsteps - идти по чьим-то стопам
2) jack-of-all-trades - мастер на все руки
3) in the same boat -в одинаковом положении
4) bring home the bacon - зарабатывать деньги для семьи

2 Self-check Ex 1-6 p 21 (WB)




3 Listen to the dialogue SB Ex 5 p 49, translate the unknown words, choose the best heading 

4 Ex 8 p 49 Listen and fill in the gaps
Study the script, make use of the highlighted phrases in you own home dialogue

5 Make up your own dialogue (optional in pairs, answer orally), choose any job you would like to apply for, make use of maximum word combinations and phrases from Ex5,8 p 49

30.11.2020

1 Copy into your voabularies with the translation WL9 (Ex8-11 p51) and learn by heart
Suffixes to form personal nouns: -er, -ist, -or, -ian
job-
work-
staff-
employee-
grades-
marks -
points -
salaries-
wages-

to pick on-
to pick up-
to pick out-
to pick at-
to work for-
to work on-
be in charge of-
to deal with-
be responsible for-
to apply for-
to resign from-

Self-check Ex 8-11 p51 

2 Do the exercises in skyeng (by 16 o'clock) https://edu.skysmart.ru/student/vegivezabu
3 Complete the test on the Future tenses https://www.classtime.com/code/VNDM9J 

07/12/2020

1 Self-check WB

2. Make use of the expressions  from SB Module 3e and write  your CV and a letter of application for the position of : (болеющие присылают задание в вк)
10a
Алина - каскадер Брэда Пита
Ксюша О -  балерина Большого театра
Ксюша З - бухгалтер на Кировском заводе
Даня - пожарный :)
Саша - учитель физики в Школе 319
Владик - ветеринар экзотических животных
Алиса А - аптекарь Косого переулка  (Гарри Поттер)
Алиса К - адвокат дьявола
Вероника - стюардесса Ижавиа
Женя - пилот По-2
10б 
Даник - машинист поезда из Ромашково
Маша И - воспитатель детского сада "Колокольчик"
Влад - полярник-метеоролог 
Саша Б - врач скорой помощи 
Сережа - консультант телефона доверия
Саша Г - костюмер театра цирка на цветном бульваре
Никита - матрос шхуны "Черная Жемчужина"
Вика - пианистка салуна на Диком Западе
Настя - сомелье 
Маша М - шоколатье
Саша С - почтальон в Простоквашено
Диана - сыщик


14.12.2020
1 Self-check SB Ex 3 p 64
1) rinse 2) encourage 3) create 4) wrapped 5) energy 6) compaign 7) swap 8) decompose 9) replace 
10) released
2 Prepare the retelling of the text on page 65 in the form of TIPS (advice) "How to be ecologicaly friendly"
Те, кто сидит дома, присылают записанное видео пересказа в вк (до четверга)

21.12.2020
1 Copy into your vocabularies + find the translation p69 SB
Negative prefixed to form adjectives
un-, il-(прилагательное начинается с l), dis-, in, ir-(прилагательное начинается с r), mis-, im- (прилагательное начинается с p) + suffix - less
be harmful to
under threat
protect from
supporter of 
feel about
in danger
in captivity
RUN
run over
run away from
run on
run out of
ru into
to lose - lost-lost
loose 
weather
ehether
to affect smth
effect
dessert
desert
2 Self-check p 69
and do exercises in Skyeng by 16.00 (После 16.00 21.12.2020 выставляю отметки)


18.01.2021

Write FOR-AND-AGAINST ESSAY on the topic "Is the use of animals in scintific research acceptable?"
SB p 74 Ex 9

25/01/2021

Text p 82 read and translat, copy the new words onto your vocabularies with translation:
- arrived at

- delayed flight

- street vendor

- beggar

- barber

- cracked

- pavement

- escape the dust

- incredible

- in the distance

- breathtaking

- two day trekking excursion

- trail

- shade

- spectacular scenery

- put up

- amazing sunrise

- annual

- take place

- hide a guide

- tug of war contest

- kick off

- based on fairy tail

- candelit procession

- magnificent temple

- craftsman

- handicraft

- backpack

- nasty

- countless

01.02.2021

1 Revise the vocaburary from the text p 82, Ex 4,6,7p83, Ex 1 p 84 (см школьный словарик, кого не было, просите фотку у одноклассников, слова спрошу наизусть!!!😈)

2 Do the exersices in skysmart https://edu.skysmart.ru/student/kadidokasu


08.02.2021

1) Check yourself.

SB p.87 ex. 5

1. dry-cleaning
2. travel agent's
3. travellers' cheques
4. sickness pills
5. insect repellent
6. sun screen
7. hair-dryer
8. guide book
9. credit card
10. sunglasses
 
SB p.87 ex.6
 1. I prefer going to school on foot.
2. My parents always go to their work by car, but today they have to use public transport, because the car is broken.
3. I will arrive in Samara at 6 pm.
4. I really like to be on holiday.
5. I counted that there were 50 passengers on board.
 
 SB p.87 ex.7 - записать в словари!
1. getting by - справляться
2. get off - покинуть, слезть с
3. get on - ладить
4. get around - передвигаться
5. get in - сесть в, входить
 
SB p.87 ex. 8 
1. transport (=транспорт, travel - путешествие)
2. crossing (=переправа, transfer - передвижение)
3. fetch (=сходить за, bring - принести)
4. miss (=пропускать, lose - терять)

2) Do exersises in skysmart https://edu.skysmart.ru/student/bigevufino

15.02.2021

1 Pages 90-91 Ex 2 (read and translate the story, answer the questions), Ex 4 (put the sentenses in the correct order), Ex 6ab(copy the adjactives into your vocabulary with the translation), Ex 7a 
2 Ex8ab p92 (copy the filled table into your vocabulary)

22.02.2021   РЕБЯТ ВСЕХ С 23 ФЕВРАЛЯ!
Movie watching "Around the world in 80 days". For more information about the book and the auther read in SB p 88-99 (Optional)

01.03.2021

1. SB p 163 Word Perfect (+copy all unknown words into your vocabularies, I will check!!!)
2. Finish WB p 44
3. Learn the vocabulary fom the text, get ready with Ex 8 p 103

15/03/2021
1. SB Ex 8,9,10,11 p 107 + translation

29.03.2021
1. SB Ex 1,2 p 122-123 Read, translate and copy into your vocabulary, do the exercise "Who"
Ex.1 square-eyed
couch potato
unfair
unwind
can't beat the atmosphere
blare
in particular
catchy
it's such a good laugh
I can take it or leave it
predictable storylines
I have to admit
addict
increadible
Ex.6 gripping
pointless
repetitive
moving
Ex.7 cast
stage
screen
review
directed
starred
tune
rehearsal

05.04.2021
Повторить Passive Voice (правило в словариках и в конце грамматического справочника учебника)
Кто не отвечал пересказ, повторить

12.04.2021
1. Read the rule Compound adjectives in the box and do Ex 6 p127
2. Ex 7p127 copy into your vocabulary the phrasal verb
TURN
on - включать
off - выключать
up - появляться
     - увеличивать (громкость)
over - переключать (каналы)
        - переворачивать
down - убавлять громкость. температуру
          - отказываться, отклонять (предложение)
3. Translate the expressins + copy into your vocabulary and do Ex 8 p 127
get reputation for -
impress with -
be famous for-
mistake smb for smb -
be pipular with - 
4. Ex 9p127 Copy into your vocabulary
audience/group - аудитория/группа
viewer/spectator - телезритель/зритель
act/play -играть в театре/ играть
set/setting - внутренняя установка, состояние / съемочная площадка

26.04.2021
1 WB p 60 (проверю, стоит сделать)
2 Prepare a talking about your favourute gadgets (which you can't live without), make use of  the underlined expressions from the texts p 140-140 SB (объем - не меньше страницы, устное высказывание)




24.05.2021
 Watch any episode

Happy holidays!!!!!



Комментариев нет:

Отправить комментарий